laupäev, 7. märts 2015

Melatoniiniga unetuse vastu



  Olles aastaid vaevelnud unetuse käes, avastasin enda jaoks uudse ja tervisliku lahenduse. Seoses reisimisega tekkinud ajavahede ja öiste ülevalolekutega kujunes mul välja ebameeldiv olukord, kus õhtust kuni varaste hommikutundideni ei tulnud und ning terve järgmise päeva olin väsinud. Nii vaimse kui füüsilise tervise huvides ei riskinud ma kangeid uinuteid kasutada ning uneteed ei andnud samuti häid tulemusi ja nii muutus see olukord paari aastaga krooniliseks. Mu unegraafik oli täiesti segamini, mis pani mind lõpuks arvama, et olengi äkki rohkem "ööinimene".
  Hiljuti avastasin oma rõõmsaks üllatuseks täiesti ohutu vahendi uinumiseks - melatoniini. Melatoniin on kehas toodetav hormoon, mis reguleerib und, aga kui unerežiim on sassis, siis hakkab aju seda täiesti ebasobival ajal tootma, (näiteks hommikul kell viis) siis, kui paari tunni pärast oleks vaja juba ärgata. Olin alguses natuke skeptiline ja kartsin, et kehavälist hormooni tarbides võib see mu keha enda melatoniini tootmist pärssida, aga internetis ringi surfates leidsin selle kohta hoopis vastupidist infot. Melatoniini lisandina tarbides ei muutu keha enda sisemine tootmine. Sellega olid mu kahtlused kõrvaldatud ja nii ma asusingi oma unegraafikut õigeks sättima. Uskuge või mitte aga asi toimis ja juba nädala aja pärast jäin ma õhtul ise ilma melatoniini manustamata magama. Pean tunnistama, et ka mu unenäod muutusid pikemaks ja sisutihedamaks. Nüüd on mul öösiti lausa 4-5 pikka erinevat unenägu, mis väga kergesti ja detailideni meelde jäävad. Hommikuste teadlike unenägude saavutamine on samuti märksa lihtsam, sest varem oli peale unetut ööd väga raske hommikul kergelt suigatades teadlikku unne libiseda, kuna olin selleks liiga väsinud.
  Soovitan samasuguste probleemide käes vaevlejail apteegist melatoniini küsida, sest seda peaks käsimüügis olema igas apteegis nii tablettidena kui keele alla pihustatavana. Ise kasutasin seda viimast, kuna keele alla pihustatuna imendub melatoniin organismi kiiremini ja juba 20 minuti pärast tuleb mõnus uni. Maitselt meenutab see tavalist suuvärskendajat.
  Soovin kõigile unerikkaid öid ja teadlikke unerännakuid!



Kommentaare ei ole: